
Część większych firm decyduje się na zaaranżowanie przestrzeni biurowej w tak zwany open office. Jest to trend wzięty zza oceanu, a dokładnie ze Stanów Zjednoczonych, gdzie taki typ biur króluje w dużych firmach z dużą ilością pracowników. W tym artykule poznasz rozwiązanie najczęstszego problemu dużego hałasu w takiej przestrzeni. Przeczytaj koniecznie ten artykuł!
Minusy open office
Mimo, że open office jest coraz popularniejszy, to posiada wady. Otwarta przestrzeń z dużą ilością pracowników obok siebie, która charakteryzuje ten typ organizacji biura, stwarza przede wszystkim duży hałas. Nie każdy pracownik czuje się komfortowo w takiej atmosferze – wpływa to na poczucie komfortu i koncentrację, a w co za tym idzie, na jakość pracy. Poza tym, open office nie posiada miejsca do spotkań między wybranymi osobami – powstaje potrzeba, by znajdowała się osobna zamknięta przestrzeń, taka jak boksy biurowe. I to one właśnie sprawdzają się jako rozwiązanie na problemy, jakie generuje open office.
Jak najlepiej zaaranżować boksy biurowe w firmie?
Jeśli zastanawiasz się, jak zaaranżować boksy w open office, zastanów się najpierw nad potrzebami pracowników. Po pierwsze, jeśli chcesz pomóc osobom, które łatwo dekoncentruje hałas, doradzamy zakup jednoosobowych boksów biurowych, w których pracownik może w spokoju odciąć się od dekoncentrującego hałasu lub wykonać ważne telefony. Boksy biurowe o większym rozmiarze nadają się do prowadzenia małych spotkań. Warto zatem, by w twojej firmie znajdował się minimum jeden duży boks oraz kilka mniejszych. Zaaranżuj je tak, by były równomiernie rozłożone w open office, o ile przestrzeń biura na to pozwala. Nie zapomnij także, by odpowiednio wyposażyć je wewnątrz, tak by korzystanie z nich było komfortowe.